Selasa, Ogos 16, 2005

Apa nak buat ni?

Af dah pun habis, erm semakin kosong pulak jadual sehari-hari.
Ikhlas dikatakan selama ini kalau duduk di rumah mesti lah Af tu yang nak ditengok pun (tak berfaedah kan?)

Apa2pun masa kene juga dipenuhi, masang sengang musuh utama yang menyebabkan manusia akan merasa resah dan bingung.

Jadi inilah jadual hidup sayang yang baru:

Bangun pagi seperti biasa, agak pukul 7 pagi bukak radio era sambil-sambil membuka tingkap rumah.


9 pagi: Kemaskan bilik dan apa-apa yang patut

10 pagi-12 pagi: Buka buku anatomi tak pun histology, tengok2 sikit buku especially bab muscle.

12-12.30 tgh hari: lunch makanan yang mak masak, makan sorang-sorang je, mak dah pergi ke sekolah, mak mengajar sessi petang.

12.30 tgh hari: start kereta ambik adik dekat sekolah.

2.00 petang: hantar adik ke sekolah petang

3.00-5.00 petang: aktiviti bebas: kalau tak main game, surfing, takpun jalan-jalan pegi bakery shop, window shopping, kalau lansung tak ada aktiviti tido…

5.30 ptg: ambil adik dari sekolah ptg, angkat kain dari jemuran, tutup semua tingkap, check makanan kalau sikit sangat prepare ala kadar untuk dinner, pastikan semua kucing keluar dari rumah.

6 ptg: hidupkan semua lampu rumah, dinner, hemat diri sebelum malam

8.55 mlm: tgk cerita impian Illyana( minat sangat dgn cerita pendek nih)

9 mlm: tgk buku astro:cari2 kalau ada cerita best, setakat nih follow on cerita regenesis( hallmark) Tru Calling(starworld) Wonderfall(starworld), skrg pun dah start tgk discovery channel dgn national geographic

11mlm: klu tak surfing waktu malam mula, membuka novel

1 atau 2 pagi:tidur

*
Untuk pengetahuan semua, mak saya ada koleksi novel yang teramatlah banyaknya, saya tak baca semua, saya minat kebanyakannya dengan karya Norhayati Berahim, Aina Emir.
Mak saya minat cerita yang bawakan tema cinta keluarga. OK juga saya pun dah muak dengan love story yang kurang realistic. Cinta mengatasi segala-gala hakikatnya bukan segala-galanya. As people say

“Love can’t even pay your bill”

Cinta dengan tema kekeluargaan banyak berkisar tentang budaya, anak, kerjaya. Itu lebih realistik bagi saya.

*
Rumah saya sekarang dipenuhi dengan rambutan yang ranum, salah satu aktiviti tambahan adalah mengutip rambutan-rambutan yang kebanyakannya dah pun masak. Kalau ada masa insya Allah saya ceritakan pokok buah-buahan yang ada di sekeliling rumah dengan sejarahnya tersendiri.

*
Dah lama saya tak ke laut, mungkin dalam jangka masa terdekat ini; nak ke Bagan Nakhoda Omar, laut terdekat dengan rumah, tak sampai 15 minit dah boleh sampai ke sana. Sekarang nih dah banyak ada Water Front.

Semua ini dilakukan di rumah di Sabak Bernam, bukan rumah di Shah Alam. Hehe tertanya-tanya kenapa sampai ada dua rumah, nanti saya cerita kenapa berserta dengan cerita di sebalik dua rumah ini sekali.

Sampai di sini dahulu.

Tiada ulasan: