Isnin, Oktober 29, 2007

Surat untuk sahabat yang saya sayangi...

Selalu terjadi apa yang kita hendak, itulah yang susah kita nak dapatkan

Sahabat, sungguh siapa sangatlah aku ini untuk kau jadi seorang yang penting dalam hidup.

Tak punya duit yang banyak untuk dibeli hadiah yang mahal-mahal buat kau sentiasa tersenyum

Tak ada lawak-lawak yang menarik buat kau sentiasa ketawa

Tak ada cerita-cerita baru buat kau tak pernah bosan

Tak ada muka yg cantik buat kau tak jemu memandang

Aku boleh jadi bermakna sesaat dan terbuang sesaat yang lain
boleh jadi berguna mulanya kemudian terbiar akhirnya

Nak bermain pun tak tahu apa yang kita suka bersama

Nak berkata pun tak tahu apa yang kita minat bersama

Aku hanya punya satu harta yang paling berharga, walau ditawar semua harta di bumi, walau di minta bergadai nyawa tapi takkan sekali harta ini aku berikan...

Aku genggam, aku peluk kemas-kemas, tak sekali lepaskan..

Namun sebab kau insan istimewa yang amat besar maknanya bagiku, walau macam mana kau anggap diri ini, walau hambar mana kau lihat diri ini

Betapa aku sedar bukan senang nak wujudkan hubungan ini, anugerah besar rahmat dari Yang di atas.

Betapa aku jadi manusia ada nilai bila kau jadi sahabat

Maka aku ingin berkongsi harta yang paling berharga itu, aku ingin beri harta yang tidak ingin aku lepaskan itu

Supaya kau tidak pergi, supaya pertalian ini kekal, supaya kau seronok berada di sisi..

Ini cubaan terakhirku, dengan mata jernih, muka tersenyum, dalam bekas yang aku hias secantiknya, sekreatif mungkin, dengan hati berdebar takut-takut kau menolak...

Terima Hadiah berupa 'KEFAHAMAN ISLAM' ikhlas dari sahabatmu ini...







Kalau juga kau menolak, kalau juga kau anggap ini tidak bermakna maka sungguh kau tinggalkan aku tanpa apa-apa lagi...

Maka dengan titip airmata kehilangan barang berharga, aku panjatkan doa yang tak putus-putus dengan harapan yang tak pernah ingin aku padamkan...

Sungguh apa sangatlah pedih ini dibanding Rasullah inginkan bapa saudaranya memiliki nur hidayah dari Allah..

Hidayah itu milik Allah, moga Allah bukakan pintu hati mu..

Sungguh jika tangan ini tak mampu menyentuh hatimu...

1 ulasan:

afiqawe berkata...

hadiah yang paling berharga utk dikongsi bersama oleh seluruh umat manusia....