Sabtu, September 04, 2004

Lost...Hilang?

Kenapa nih? Why? Pachimu?

Buat pertama kalinya sewaktu saya belajar dalam kursus persediaan Russia, saya hilang tumpuan, saya hilang fokus. Saya sendiri takut dengan diri saya yang tiba-tiba jadi macam nih.

Saya masih lagi mencari punca, Saya pergi ke INTEC macam biasa, masuk ke kelas macam biasa (walaupun tanpa orang yang biasanya ada) lecturer masuk macam biasa, pembelajaran bermula macam biasa tapi saya yang tak macam biasa. Otak saya seola-olah gagal berjalan seperti biasa.

Dulu saya selalu cakap russia dengan lecturer tapi sekarang nak jawab soalan dia pun saya tak dapat. Dulu kononnya saya pelajar paling berpotensi, pelajar paling pandai berkomunikasi, anak emas la, pelajar contohla kononnya ( Walaupun saya rasa tak pun sebenarnnya) tapi saya terasa semacam seolah kekuatan itu dah ditarik, hilang entah kemana.

Bayangkan Anda sedang berjalan tiba-tiba terdengar kawan anda cakap " Ko perasan tak sekarang nih ******* dah gantikan tempat Fadli dah"

Saya tak marahkan diorang cakap macam tu pun, mereka ada hak menilai sendiri, malah bagi saya sendir tak penting kedudukan No1 itu pun, sebab tempat itu pun hanya ada satu, saya tak kesah pun gelaran kedudukan itu semua.

tapi apa yang saya risaukan adalah kenapa saya begitu merosot sekali, tak bolah jadi nih, saya kena buat come back! Fadli kena kembali semula!

Lama saya fikir tentang hal nih, saya tak boleh biarkan hal ni terus berlaku, tak lama lagi nak fly pergi ke Russia. Kalau saya terus macam nih ditambah dengan subject medic yang semakin mencabar. Matilah Saya!

Saya pandang ke langit lepaskan segala beban yang ada sambil dalam hati; Ya Allah kurniakanlah hambamu ini kekuatan dan bantu dia seadanya...

Rakan-rakan doakan saya berjaya menghadapi dugaan ini.

Hujung minggu nih saya nak cover balik, ingat balik mana yang terlupa. Insya Allah hari Isnin saya mengharapkan diri saya yang dah pun pulih.


*Saya sekarang dah terlibat dalam konsert pelajar-pelajar russia, minggu depan pulak student russia yang ke Moscow berangkat pergi

Tiada ulasan: