Jumaat, Mac 05, 2004

Hari-hari Terisi semula

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, alhamdullilah dapat juga saya perbaharui blog ni, sebelum ni saya terasa spt ada kekurangan dlm blog nih sendiri terutamanya pada ejaan, saya fikir ini tak adil untuk yg membaca kerana sepatutnya saya menghargai mereka;give them the best and shoudly not like before. Jadi for the day onwards saya semak balik semula, tak nak ada yang salah, lagi takut kalau nanti ada yg tersalah faham pulak.

Apa2pun minggu ni saya terasa aktiviti saya terisi semula, dalam erti kata lain ada jugak kerja saya nak buat bkn macam dulu duduk depan TV dari pagi sampai petang. Dari hari Isnin sampailah ke khamis sibuk dengan isi borang, minta pengesahan, photostat sijil. Rasanya bukan saya sorang jer tapi most of us macam tu kan.

Also for the first time after the school there's been a lot of phone call for me, isk2 terharu... Selama nih sincerely saya jarang sesangat
dapat call dr org lain. Sometimes I think, am I really that bad?hehhe...Apa2pun Kepada yg call I really want to say that I'm so happy and I really appreciate your call dan terima kasih tak terhingga sebab masih ingat saya.

Tapi perasan tak? dok kita tengah seronok isi borang tiba2 mesti most of stuck at one part.Dah!... Tangan dah mula mengigil, mata tak gerak2, rasa macam masa dah berhenti, lagi teruk ada yang mengalahkan waktu jawab SPM dulu. Tido tak lena, mandi tak basah, makan tak kenyang.(erm over sangat ker analogi nih?) Apalagi kalau bukan part pilihan course & U. Saya rasa nih lah yang paling berat sekali. Tak banyak pun kene isi tapi bebannya yang jatuh, aduh!!!! berat sungguh.. Otak ni pun dah mula berpinar2;

"macam mana kalau tersilap pilih?"
"mana nak ambik nih?"
"nak tanya siapa?"

Apa yang lagi menyusahkan masa untuk kita berfikir bukan lama, most of the application nak dihantar lebih kurg 10 hari bekerja lepas result SPM diumumkan. Tik! Tok! Tik! Tok! Waktu nih mulalah terasa pentingnya ada no telepon orang nih, orang tu, cikgu nih, abang kakak tu,pakcik makcik ni dan macam2 lagi lah.

Macam mana nih?

Mungkin takde lah seteruk macam tu tapi mesti ada sangkut sikit kan? I'm also admit that I have this problem. Saya tak tahu macam mana nak cakap b'coz ini pun 1st time saya kene hadapi masalah macam nih. But I just think that there must be a way, keep ur mind positive, don't see this as a problem, make it as a puzzle, games or anything fun that you have to find a solution. think it as something amazing that you need to work on. Insyaallah it may help you.

Apapun saya nak kongsi dengan semua apa yang saya buat, sya dapatkan nasihat org lain, tanya macam mana study kat sana, kos hidup etc. But one thing saya nak ingatkan at the same time kita kena ada pegangan, memang kita boleh dapatkan nasihat org lain tapi jgn bila diorg ckp macam tuh terus kita nak ikut tanpa fikir apa yg kita minat. Yang sebaiknya tanya org yg pada masa yang sama tahu apa yg kita nak and kalau dia tak setuju pun dia mampu kasi satu cadangn yg sesuai yg boleh kita bawa.

Mana nak jumpa? macam mana kita tahu itu nasihat yang betul? waktu nih lah sampai apa yg org kata pertolongan dr Allah, doa minta turunkan ilham, then percaya insyaallah nanti ada terdetik hati nanti. Erm ingat tak yg kita boleh buat sembahyang istikharah?

Then bila dah buat keputusan jangan risau sesangat, yg penting kita dah cuba sebaiknya, yg tinggal adalah tawakkal. Doa minta2 moga dipermudahkan jalan.

Sya pun bkn pandai sgt dlm hal nih. takpe these all are part and parcel of life that we have to face. Kita usaha sama2 key. Don't worry... everything will be fine. Kalau dah risau sgt jgn simpan tau... LEPASKAN!!


Tiada ulasan: