Isnin, Ogos 07, 2006

Hadiah ini tanda...

Sudah beberapa hari ini, saya tidak biasa duduk diam. Ada saja yang nak dibuat, bukannya rajin sangat nak keluar. Tapi sekali dah keluar tu, banyak juga barang di beli. Semuanya untuk kerja-kerja gila di rumah bagi mengisi masa yang terlalu banyak terluangnya.

Kali ini saya membungkus hadiah:

1.) Kotak kecil mengandungi hadiah ini dibalut dengan kertas pembalut yang agak sedikit kasar teksturnya. Ditambah seri dengan reben berwarna merah.

2.) Oleh sebab kotaknya kecil dan kertas pembalut masih banyak, maka yang selebihnya dipotongnya dipotong menjadi jalur-jalur kertas kecil dan ditabur disekeliling hadiah supaya nampak ekslusifnya.

3.) Kemudian, untuk tampak elegan Kotak besar ini, dibalut pula dengan kertas biru gelap.

4.) Dan oleh sebab orangnya tidak dapat ditemui maka dibalut sekali lagi dengan kertas putih, sedia untuk dihantar menggunakan pos laju. Di jamin sampai esok!!(sebenarnya terlupa beli kertas ‘mahjong’ maka memohon belas ihsan kakak untuk kertas-kertas A4, 12 kertas A4 terpakai digunakan untuk kerja-kerja membalut ini)

*semua kerja lekat,melekat menggunakan ‘double sided tape’ supaya tampak kemas dan bermakna.

“Erm ambik macam gambar macam ni elok rasanya” kata saya sendirian.

“Lah kenapa diambil atas meja coklat, mari sini ayah tunjukkan. Hamparkan alas meja ni, letak pulak bunga ni. Ha! Baru nampak seri. Jangan belakangkan cahaya nanti gambar gelap” Ayah yang entah dari mana tiba-tiba mengajar.

“Lah kat sini rupanya anak beranak, eh awak ni diikutkan pula perangai jiwang anak awak yang bosan tu. Dah, mari makan” Mak mencelah dari belakang sambil menunjukkan muka pelik.

“Abang bukannya jiwang, saja mengajar anak teknik-teknik mengambil gambar. Kan saya ‘terer’ benda-benda ni”

“Erm kalau buat macam tu elok juga, dah sepuluh tahun tak nampak abah buat benda-benda macam tu kat mak”

Hahaha! Sayatergelak dalam hati. Di luar hanya tersenyum lebar.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

xleh nak commentla...tlalu sdih...tp good afford...smoga bangah sucsess.k...