Sabtu, Mei 29, 2004

KMNS (kolej matrikusi negeri sembilan)
-kita menjana nilai dan skor-


masuk hari nih dah dua minggu di kolej matrikulasi negeri sembilan, apa rasanya? erm tak tahulah macam mana nak cakap, seawal minggu pertama lapar sahaja rasanya, minggu orientasi macam nak membunuh, nak ke kafe pulak macam kene mendaki bukit. Sepanjang minggu tuh, terpaksa lah mengikat perut.

Masuk minggu kedua barulah terasa keindahan yang ada pada kmns. Kolej ni memang special sebab atas bukit jadi kalau awal2 pagi tuh pemandangan kabus macam kat cameron highland tuh macam dah biasa. Lepas tuh yang saya suka dkt kolej nih bila pergi ke kafe, kafe blok saya atas bukit so kalua bila lepaskan pandangan ke depan, dapat tengok barisan2 bukit2...really it's a great view up there.

Satu lagi yang saya suka: pasal library dier, u ask anything u'll get it. Antara library terlengkap lah saya pernah jumpa. boleh lah saya katakan standard jugak library nih.

yang tak bestnya, internet tak masuk lagi ke cyber cafenyer, jalan dari asrama ke kuliah jauh sangat, perlu naik dan turun bukit. waktu nih pun mula lar fikir pasal duit. Dulu nak makan simply pergi dewan makan, sekarang kena keluarkan duit pulak...adoi!

Apa2pun sauasan belajar bagus, semua orang eager nak study..cuma sekarang nih petempuan ramai sangat. lebih2 lagi hayat. In my praktikum only nisbah nyer dah 1:2..sabar jer lar...

rasanya setakat ini dulu, hati sekarang nih tengah berdebar2 tunggu tawaran jpa, tarikh asyik berubah2, harap2lah dapat2 amin...

Tiada ulasan: