Jumaat, Jun 15, 2007

Tersungkur

Setelah berhempas pulas tadi, saya tersadung dan tersungkur juga.

Tidak sangka pula awal sangat saya jatuh kali ini,

Sakitnya! dan penatnya! bila terjatuh,

Rupanya sayap saya masih belum kuat untuk terbang lebih tinggi

Walaupun gagal untuk buktikan sesuatu tapi saya fikir Allah ada perancanganNya untuk saya sendiri.

Seksanya...ke atas tak mampu ke bawah tak mahu.

Namun,samada luka ini lambat sembuhnya ataupun tidak, saya masih ada perjalanan yang perlu dihabiskan.

Mungkin pada musim depan, saya perlu terbang lebih laju, kibas sayap lebih cepat, dengan teknik penerbangan yang lebih berkesan.

Cuma pada ketika ini, saya hanya mengharap agar hati tenang dan niat asalnya tidak berubah.


(2 exam telah lepas,3 exam lagi menanti)

2 ulasan:

Mohafiz MH, M.D. berkata...

seronok rasanya kalau kau tulis post bertajuk "antara ilmu,usaha dan pengiktirafan"

Tanpa Nama berkata...

tidak ada sesuatu yg menimpa ssorang islam samada kepenatan, penyakit, kepiluan, kedukaan, kesakitan atau keresahan hinggakan tikaman duri yg mencucuknya sekalipun, melainkan Allah hapuskan sbhgn drpd dosanya (riwayat b&m)...

err..fadly, snarnye fhm perasaan tu.. and rase cmtu jugak bile terjatuh. tp, hrm..cner ek...
xpelah...tempat jatuh lagikan dikenang..pengiktirafan tu jgn dipandang sgt, nnt kite yg susah.. u know urself better;)

belajarlah krn ilmu..& sayangilah ilmu tu sbb suatu hari nnt kite akan perlukan dia, tp kita x perlukan markah kite...

x phm ek.la tahzan~heh