Khamis, April 12, 2007

Sucikan hati ini...

Semakin saya cuba kehadapan semakin itu juga terjatuh ke belakang. Pada saat ini saya bertanya:

"Adakah saya benar-benar bergerak?"

Sungguh saya tak sangka, membesar, menjadi dewasa, mencari kematangan dan erti hidup adalah sebegini sukar.

Semakin saya cuba jadikan hati ini sebersih-bersihnya, semakin pula saya lumurkannya dengan kekotoran.

Kadangkala saya bertanya sendiri bila saya lihat kawan-kawan saya semakin berilmu, semakin tahu tentang ilmu agama, semakin dekat Tuhan, semakin hargai makna perjuangan. Layakkah saya berjalan bersama-sama mereka


Langsai sudah hari lahir saya. Saya rasa tahun ini penuh kekeliruan buat saya. Jika saya boleh berbangga dengan apa yang saya capai namun saya punya seribu kesilapan untuk saya perbaiki.

Ini bukannya satu kesedihan tapi saya tahu yang saya boleh buat lebih baik. Saya tahu saya boleh yang sangat baik akhirnya saya hanya hasilkan sesuatu yang biasa.

Tiada ulasan: